12 dicembre 2010

U motozzappa




















Di nicu e nicu mi nsignavu a purtallu
prima di la discoteca e prima di lu ballu,
a nesciri di lu fangu e passari la sintìna
mi squagghiava la iurnata arrivannu a siritina.

Me patri mi nsignava u giustu versu
ma la terra era caina e mi vitti troppu persu,
chi pacenzia cci vulia pi scansari u pumadoru
di stanchizza io dicìa: stasira moru!!

Ntunnu a li favi cci ia cu lu zappuni
cu li troffi chi siccavanu priparava lu cuvuni,
p'addumari focu eranu megghiu di la frasca
e mittianu manciaciumi d'arrasparisi la nasca.

Di fatica e di suduri mi sintia n'armalu prenu
ma finennu lu travagghiu mi taliava lu tirrenu,
era bellu pittinatu, a taliallu paria un pupu
mi grapia un gran pitittu ca pò aviri sulu un lupu!!

La fatica chi cci voli a badari cu la terra
è la stessa d'un surdatu ca cummatti la so guerra,
si nta na trincea di timpuna e pitrulizzi
ca si sgriddanu nta l'occhi la to vista ci l'appizzi.

Scarpi nfangati e terra assai nni vitti
petri assai funnuti e sarmenti belli gritti
capuliava tutti cosi cu li zappi di l'attrezzu
ca cci metti la benzina e lu fa pezzu pi pezzu.

E' sempri comu un toru lu vecchiu motozzappa
cu l'afferra pi li corna iddu nun l'ammazza,
quannu avi siti tu ci duni la benzina
e riparti cu la grinta di spaccari la carina!!


(Ezio Spataro)